Czy warto reklamować się na własny brand?

reklama na brand

Reklama w Google Ads jest zarazem jedną ze skuteczniejszych form promocji w internecie, jak i pułapką w którą łatwo wpaść, kiedy nie dokonuje się bieżącej optymalizacji. O ile ustalenie struktury kampanii jest stosunkowo logiczne, o tyle temat reklamowania się na własny brand jest odwiecznym źródłem rozgorzałej dyskusji wśród marketerów. Zbędne wydawanie budżetu kosztem ruchu organicznego czy skuteczny sposób na uszczelnienie ruchu?

Wśród marketerów od lat podnosi się burzliwa dyskusja, która rozwiewa wątpliwości dotyczące kwestii reklamy na własną markę. Z jednej strony dochodzą argumenty takie jak etyka i przejrzystość działania, z drugiej natomiast ochrona marki i stosunkowo niski nakład finansowy. W tej sytuacja każda ze stron ma rację, a strategię należy ocenić w sposób holistyczny i ocenić czy przyniesie to pożądane rezultaty. Zapraszam do krótkiej i merytorycznej analizy zalet i wad reklamy na markę własną.

Struktura reklamy Google Ads

Warto uświadomić sobie, że reklamy bardzo często wspierają nasze działania organicznie, ale nieumiejętnie prowadzone w pewnym momencie zaczną pochłaniać nasz ruch pochodzący z zapytań w wyszukiwarce. Aby się przed tym ustrzec, warto stworzyć czytelną strukturę naszego konta Google Ads i paradoksalnie unikać w niej nazwy naszej marki ale stworzyć serie słów kluczowych, które mogą z naszych brandem wystąpić, np. [nazwa] promocje świąteczne.

Zalety reklamy na własny brand

  • ochrona marki przed reklamą konkurencji na naszą nazwę
  • tańsze kliknięcia względem pozostałych reklam tekstowych
  • zawsze wyświetlamy się na pierwszym miejscu
  • wzrost rozpoznawalności naszej marki
  • tanie źródło pozyskiwania konwersji
  • wspiera świadomość marki wśród użytkowników odwiedzających naszą stronę z innych źródeł

Wady reklamy na własny brand

  • pochłania część ruchu organicznego
  • wymusza płatne działania marketingowe własnej marki
  • zaburza wyniki i analizę pozyskiwania ruchu
  • generuje koszty które trudno rozliczać i oceniać

Czy warto próbować?

Testowanie i eksperymenty to nieodłączny element sukcesu kampanii Google Ads. Jeżeli nazwa naszej marki jest mocno generyczna a także posiada on dużą konkurencję, warto zastanowić się nad taką formą reklamy. Jednak warto pamiętać, że reklama na brand pochłania budżet marketingowy i bardzo mocno zaburza obiektywizm naszych wyników. Ponadto utrudnia rzetelną ocenę działań pozycjonerskich czy optymalizacji organicznych. Warto zatm rozważyć strukturę naszego pozyskiwanego ruchu i przetestować najlepiej dopasowaną do nas startegię.

Related

Odbiorcy niestandardowi w Google Tag Manager

Listy odbiorców to często jeden z ważniejszych ogniw w naszej strategii marketingowej - dzielimy je ze względu na ważne dla nas cechy, zdarzenia czy działania podejmowane przez odbiorców. Zapraszam do lektury wpisu, w którym dziele się tym, jak krok po kroku stworzyć listę remarketingową opartą o wykonane zdarzenie w naszej witrynie internetowej.

Czytaj dalej

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczanie haseł, które nie są powiązane z naszymi słowami kluczowymi może skutecznie obniżać jakość naszej reklamy a zarazem niepotrzebnie podnosić jej koszty. Sprawdź jak wykorzystywać wykluczające słowa kluczowe w rutynowej optymalizacji Google Ads!

Czytaj dalej

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

Na tapetę biorę kolejną zmorę każdego marketera i osób korzystających na codzień z Google Analytics. Skąd te rozbieżności w danych w porównaniu do Google Ads? Dlaczego platforma sklepowa przedstawia jeszcze inne wyniki? W które metryki wierzyć? Zapraszam do wpisu w którym przedstawię kilka kluczowych różnic w interpretowaniu danych z omawianych powyżej narzędzi.

Czytaj dalej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.