Werble proszę, bo na rynek właśnie wkracza nowa perełka czytelnicza z dziedziny marketingu! Z nieskrywaną dumą przedstawiam książkę, nad którą pracowałam ostatnie 1,5 roku wspólnie z wydawnictwem Helion. W większości wiodących księgarni online i stacjonarnych Empikach kupicie moją książkę już od 11 lipca!
Dla kogo jest książka Marketing i analityka biznesowa dla początkujących?
Jeśli ciekawi Cię świat digital marketingu, podglądasz z ciekawością różne liczby i lubisz łączyć ze sobą kropki z wielu różnych światów, ta książka jest zdecydowanie dla Ciebie. Zebrałam w przystępnej i poręcznej formie niezbędne narzędzia ze świata digital marketingu, aby łatwo przypomnieć sobie co się z czym je i jak to wykorzystać.
Omówiłam m.in takie narzędzia jak:
- Google Analytics 4
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Google Search Console
- Google Data Studio (Looker Studio)
Dlaczego marketing nie istnieje bez liczb?
W świecie cyfrowym, gdzie big data staje się coraz bardziej dominująca, pytanie brzmi: czy marketing online może istnieć bez analizy danych? Odpowiedź jest skomplikowana, ale można stwierdzić, że byłby on znacznie mniej efektywny.
Marketing online polega na docieraniu do klientów za pośrednictwem wszelakich zakamarków internetu, w którym czai się nasz potencjalny klient. Jest to możliwe bez analizy danych, jednak bez niej marketingowcy straciliby cenne narzędzie umożliwiające efektywne podejście. Dane umożliwiają głębokie zrozumienie preferencji, zachowań i potrzeb klientów, co pozwala na precyzyjne targetowanie i personalizację.
Bez analizy danych, działania marketingowe stają się mniej celowane i bardziej ogólne. Trudniej jest mierzyć ich skuteczność i podejmować decyzje oparte na dowodach. Większość strategii marketingu online, takich jak SEO, content marketing, reklama PPC, czy media społecznościowe, opiera się na analizie danych.
Digital marketing może istnieć bez analizy danych, ale nie będzie tak skuteczny. Analiza danych jest kluczowym elementem, który pozwala marketingowcom na skuteczne działanie w cyfrowym świecie, optymalizując strategie, poprawiając doświadczenia klientów i maksymalizując zwrot z inwestycji.
Czego się dowiesz z mojej książki?
Zebrałam ponad 5 lat doświadczenia w branży marketingu i uporządkowałam według następujących pytań: czy pomoże mi to usprawnić pracę? Czy wykorzystanie tego narzędzia jest łatwe? Jakie informacje biznesowe otrzymam, korzystając z niego?
W ten sposób dzielę się wiedzą na łamach niecałych 200 stron książki, a liczne przypisy i wskazówki mają za zadanie wesprzeć Cię w dalszje edukacji. Jeśli masz jakieś pytania, uwagi bądź wątpliwości, koniecznie daj mi znać w komentarzu pod tym postem! Książkę zakupisz na stronie wydawnictwa Helion, klikając poniższy przycisk. Miłej lektury!