Piekło zamarza, kiedy największa przeciwniczka Instagrama, taka jak ja, siada do reklam w rolkach. Osobiste poglądy trzeba czasem jednak odłożyć na bok i zabrać się za zawodowe trendy i nowości. A bez wątpienia, z reklamowego punktu widzenia, trwają solidne żniwa i oblężenie formatów video, czego nie warto przegapić. Skąd taka moda formatów takich jak YouTube Shorts czy Instagram Reels? Co ważniejsze, jak wskoczyć w ten pociąg trendów, dopóki nie jest za późno? Zapraszam na solidne omówienie tego zjawiska i dawkę motywacji! Zaczynamy!

Instagram Reels, nowa funkcja Instagrama, która umożliwia tworzenie krótkich, angażujących filmów, zdobywa coraz większą popularność. Teraz, marki mają możliwość wykorzystania tego formatu do promowania swoich produktów i usług poprzez reklamy i treści sponsorowane bezpośrednio z poziomu Instagrama.

Promowanie rolek na Instagramie

Według oficjalnych materiałów firmy Meta wynika, że reklamy rolek na Instagramie są dostępne od niecałego roku. Jak wiadomo, w przypadku nowych funkcji, zazwyczaj wprowadzane są stopniowo i nie wszystkie konta otrzymują do nich od razu dostęp. To co jest zdecydowanie warte uwagi to zasięg formatu video na Instagramie. Według portalu Statista i danych poniżej wynika, że czym mniejsze konto (do 500 obserwujących) tym większy procentowy zasięg rolek aż do 900%. Dosyć imponująca liczba, która pokazuje, że format video i tak wzbudza większe zainteresowanie.

Instagram Reels

Zasięg Instagram Reels wygląda naprawdę imponująco

Porównując rok 2022 do 2021 widać ciekawą zmianę. Pomimo, że content video cały czas zyskuje na znaczeniu i tak najwięcej interakcji zbierają statyczne zdjęcia. Interesujący trend, który w branży reklamowej jest zupełnie odwrotny – marki preferują reklamy dynamiczne w formacie video, niż same reklamy graficzne. Ma to dużo sensu, w końcu jesteśmy bombardowani sporą ilością treści w każdym kanale.

IG Reels

Promowanie rolek na Instagramie

Zaskakująco często trafiają do mnie zapytania o reklamy na Instagramie. O ile początkowo całkowicie je ignorowałam, sądząc że to nisza, o tyle zaczynam spoglądać szczególnie na rolki z wielkim zainteresowaniem. Co więcej, tworzenie promowanych rolek jest balanie proste i dostępne z poziomu Menadżera reklam FB. Jedyne o czym trzeba pamiętać to połączenie kont z Instagramem i profilem na Facebooku. Otwiera to także inną ścieżkę do reklam rolek in-stream, czyli format który znamy z YouTube, wyświetlany przed lub po rolce.

Instagram Reels

Co to są Reklamy w Instagram Reels?

Reklamy w Instagram Reels to krótkie filmy, które są wyświetlane pomiędzy organicznymi treściami rolek. Tak jak w przypadku rolek organicznych, użytkownicy mogą komentować, wyrażać aprobatę, wyświetlać, udostępniać i pomijać te reklamy. To nowa forma reklamy, która pozwala markom dotrzeć do szerszej publiczności na Instagramie.

Zasady Tworzenia Reklam w Instagram Reels

  1. Reklama powinna trwać maksymalnie 60 sekund i mieć pionowy format na pełen ekran.
  2. Kreacja powinna zawierać muzykę, aby lepiej dopasować się do umiejscowienia w Reels.
  3. Materiały w Instagram Reels nie mogą zawierać licencjonowanej muzyki. Meta udostępnia jednak własną kolekcje podkładów do wykorzystania.
  4. Reklama nie może wykorzystywać Instagram Reels opublikowanych przed 15.10.2021 r. (od tego momentu wprowadzono reklamy w rolkach).
  5. Multimedia umieszczane w Instagram Reels nie mogą zawierać efektów ze śledzeniem twarzy ani efektów kreatywnych, GIF-ów, ani znaczników produktów.

Jak Stworzyć Reklamę w Instagram Reels?

  1. Przejdź do Menedżera reklam firmy Meta i wybierz opcję +Utwórz.
  2. Wybierz jeden z następujących celów reklamy: Konwersje, Zasięg, Ruch, Wyświetlenia filmu, Rozpoznawalność marki, Instalacje aplikacji.
  3. Utwórz reklamę, uzupełnij dane dotyczące kampanii, budżetu i harmonogramu, odbiorców oraz optymalizacji i wyświetlania.
  4. W opcjach umiejscowienia wybierz Ręczne umiejscowienia, jeśli chcesz emitować kampanię tylko w rolkach. W sekcji Umiejscowienia wybierz menu rozwijane obok Relacji i zaznacz pole obok pozycji Instagram Reels.
  5. W przeciwnym razie w opcjach umiejscowienia możesz wybrać Automatyczne umiejscowienia, aby automatycznie uwzględnić reklamy w rolkach w swoich kampaniach wideo.
  6. Wybierz wezwanie do działania i dokończ tworzenie reklamy.

Po stworzeniu, reklamy zostaną wysłane do przeglądu. Po weryfikacji, Twoja reklama może być wyświetlana w karcie Reels na Instagramie użytkowników.

Reklamy w Instagram Reels to potężne narzędzie dla marek, które chcą zwiększyć swoją widoczność i zaangażowanie na Instagramie. Pamiętaj o tych zasadach i wskazówkach, aby stworzyć skuteczną i angażującą reklamę.