Piekło zamarza, kiedy największa przeciwniczka Instagrama, taka jak ja, siada do reklam w rolkach. Osobiste poglądy trzeba czasem jednak odłożyć na bok i zabrać się za zawodowe trendy i nowości. A bez wątpienia, z reklamowego punktu widzenia, trwają solidne żniwa i oblężenie formatów video, czego nie warto przegapić. Skąd taka moda formatów takich jak YouTube Shorts czy Instagram Reels? Co ważniejsze, jak wskoczyć w ten pociąg trendów, dopóki nie jest za późno? Zapraszam na solidne omówienie tego zjawiska i dawkę motywacji! Zaczynamy!
Instagram Reels, nowa funkcja Instagrama, która umożliwia tworzenie krótkich, angażujących filmów, zdobywa coraz większą popularność. Teraz, marki mają możliwość wykorzystania tego formatu do promowania swoich produktów i usług poprzez reklamy i treści sponsorowane bezpośrednio z poziomu Instagrama.
Promowanie rolek na Instagramie
Według oficjalnych materiałów firmy Meta wynika, że reklamy rolek na Instagramie są dostępne od niecałego roku. Jak wiadomo, w przypadku nowych funkcji, zazwyczaj wprowadzane są stopniowo i nie wszystkie konta otrzymują do nich od razu dostęp. To co jest zdecydowanie warte uwagi to zasięg formatu video na Instagramie. Według portalu Statista i danych poniżej wynika, że czym mniejsze konto (do 500 obserwujących) tym większy procentowy zasięg rolek aż do 900%. Dosyć imponująca liczba, która pokazuje, że format video i tak wzbudza większe zainteresowanie.
Zasięg Instagram Reels wygląda naprawdę imponująco
Porównując rok 2022 do 2021 widać ciekawą zmianę. Pomimo, że content video cały czas zyskuje na znaczeniu i tak najwięcej interakcji zbierają statyczne zdjęcia. Interesujący trend, który w branży reklamowej jest zupełnie odwrotny – marki preferują reklamy dynamiczne w formacie video, niż same reklamy graficzne. Ma to dużo sensu, w końcu jesteśmy bombardowani sporą ilością treści w każdym kanale.
Promowanie rolek na Instagramie
Zaskakująco często trafiają do mnie zapytania o reklamy na Instagramie. O ile początkowo całkowicie je ignorowałam, sądząc że to nisza, o tyle zaczynam spoglądać szczególnie na rolki z wielkim zainteresowaniem. Co więcej, tworzenie promowanych rolek jest balanie proste i dostępne z poziomu Menadżera reklam FB. Jedyne o czym trzeba pamiętać to połączenie kont z Instagramem i profilem na Facebooku. Otwiera to także inną ścieżkę do reklam rolek in-stream, czyli format który znamy z YouTube, wyświetlany przed lub po rolce.
Co to są Reklamy w Instagram Reels?
Reklamy w Instagram Reels to krótkie filmy, które są wyświetlane pomiędzy organicznymi treściami rolek. Tak jak w przypadku rolek organicznych, użytkownicy mogą komentować, wyrażać aprobatę, wyświetlać, udostępniać i pomijać te reklamy. To nowa forma reklamy, która pozwala markom dotrzeć do szerszej publiczności na Instagramie.
Zasady Tworzenia Reklam w Instagram Reels
- Reklama powinna trwać maksymalnie 60 sekund i mieć pionowy format na pełen ekran.
- Kreacja powinna zawierać muzykę, aby lepiej dopasować się do umiejscowienia w Reels.
- Materiały w Instagram Reels nie mogą zawierać licencjonowanej muzyki. Meta udostępnia jednak własną kolekcje podkładów do wykorzystania.
- Reklama nie może wykorzystywać Instagram Reels opublikowanych przed 15.10.2021 r. (od tego momentu wprowadzono reklamy w rolkach).
- Multimedia umieszczane w Instagram Reels nie mogą zawierać efektów ze śledzeniem twarzy ani efektów kreatywnych, GIF-ów, ani znaczników produktów.
Jak Stworzyć Reklamę w Instagram Reels?
- Przejdź do Menedżera reklam firmy Meta i wybierz opcję +Utwórz.
- Wybierz jeden z następujących celów reklamy: Konwersje, Zasięg, Ruch, Wyświetlenia filmu, Rozpoznawalność marki, Instalacje aplikacji.
- Utwórz reklamę, uzupełnij dane dotyczące kampanii, budżetu i harmonogramu, odbiorców oraz optymalizacji i wyświetlania.
- W opcjach umiejscowienia wybierz Ręczne umiejscowienia, jeśli chcesz emitować kampanię tylko w rolkach. W sekcji Umiejscowienia wybierz menu rozwijane obok Relacji i zaznacz pole obok pozycji Instagram Reels.
- W przeciwnym razie w opcjach umiejscowienia możesz wybrać Automatyczne umiejscowienia, aby automatycznie uwzględnić reklamy w rolkach w swoich kampaniach wideo.
- Wybierz wezwanie do działania i dokończ tworzenie reklamy.
Po stworzeniu, reklamy zostaną wysłane do przeglądu. Po weryfikacji, Twoja reklama może być wyświetlana w karcie Reels na Instagramie użytkowników.
Reklamy w Instagram Reels to potężne narzędzie dla marek, które chcą zwiększyć swoją widoczność i zaangażowanie na Instagramie. Pamiętaj o tych zasadach i wskazówkach, aby stworzyć skuteczną i angażującą reklamę.