Od czasu zapowiedzenia po raz pierwszy ograniczenia możliwości śledzenia ciasteczek przez Apple, system reklamowy Facebooka przeszedł bardzo długą drogę. Był moment całkowitego zakłócenia zbierania danych z systemów z IOS, aż po moment w którym reklamowanie aplikacji mobilnych doczekało się swojej dedykowanej kampanii. Słyszysz o tym typie kampanii, ale nie wiesz gdzie ją znaleźć? Zapraszam do mojego artykułu, w którym biorę na warsztat ten typ kampanii. Zaczynamy!

Czym jest reklama Advantage+ na Facebooku?

Reklama Advantage+ pojawia się w opcjach wyboru kampanii dopiero wtedy, gdy zaznaczymy opcję „promowanie aplikacji„. Ten typ kampanii umożliwia automatyczne targetowanie na wszystkie typy urządzeń mobilnych, co jest jego wadą i zaletą w tym samym czasie. Jest zdecydowanie prostym typem kampanii do szybkiego uruchomienia, pozostawia jednak niewielkie pole dotarcia do właściwego użytkownika.

Promowanie aplikacji mobilnych na Facebooku

Aplikacje mobilne rządzą się innymi prawami, niż standardowe typy kampanii. Wymagają dodania tzw deep link, które otwierają aplikacje w dobrym miejscu. Przykładowo, reklamując usługi architekta wnętrz, powinniśmy kierować reklamę od razu na stronę z przykładowymi realizacjami bądź recenzjami od innych klientów.

Do wyboru są dwie opcje:

  • kampania Advantage+ która jest bardziej zautomatyzowanym typem kampanii i daje niewielkie pole do ręcznej optymalizacji, dostarcza jednak lepsze wyniki
  • kampania promująca aplikację, która jest standardowym typem kampanii, który znamy z innych typów reklam na Facebooku

Co ciekawe, ten typ kampanii wydaje się być odporny na turbulencje wyników związane z aktualizacją systemu IOS. Po włączeniu tej opcji, wymagane jest podanie SDK aplikacji mobilnej.

Jak optymalizować kampanię Advantage na Facebooku?

Jest to typ reklamy nastawiony na aplikację mobilną, co oznacza że mamy dwa wiodące działania, które można wykonywać: pobranie aplikacji lub działanie w aplikacji. W przypadku skonfigurowanego Pixela na stronie, pozostaje także możliwość optymalizacji pod wartość transakcji.

Podsumowanie kampanii Advantage+

Powyższy krótki i konkretny artykuł miał na celu przybliżyć typ kampanii na Facebooku, który służy do reklamy aplikacji mobilnej. Zyskują one coraz bardziej na znaczeniu, stąd warto je przetestować jeśli mamy taką możliwość. Podkreślę, że jest to nadal bardzo młody produkt, zatem jest duża szansa że najbliższym czasie będzie intensywnie rozwijany.

Podobał Ci się mój artykuł? Udostępnij go na swoim Linkedinie! Do przeczytania następnym razem!

Przeczytaj materiały supportu Facebooka na ten temat:

Udostępnij wpis w social mediach