Facebook niewątpliwie należy do najpopularniejszych systemów reklamowych, a mimo to, zawsze pięć razy zastanawiam się, czy funkcja którą zamierzam opisać, będzie istniała jak skończę swój wpis. Oczywiście to przewrotny początek, który ma na celu uwypuklić jedną, ważną prawdę – na Facebooku nic nie jest stałe.

Bardzo możliwe, że dynamiczny materiał na Waszym koncie Facebook Ads będzie wyglądał nieco inaczej, niż w moim wpisie, mimo to zachęcam do uważnego przestudiowania mojej lektury i wspólnego odkrywania świata reklam online. Zatem, do dzieła!

Dynamiczny materiał reklamowy – czym się różni od reszty

Rozważając ten temat i sposób w jak ujmę go na swoim blogu, zadałam sobie to jakże ważne pytanie z nagłówka. Zasadniczo mogłabym opisywać każdy format reklamowy osobno, mając przy tym skończoną ilość wpisów z szczegółowym omówienie formatu, który z dużym prawdopodobieństwem mógłby być już wycofany, zanim skończę wpis.

Kluczowa różnica to hasło-klucz w marketingu dzisiejszego wieku czyli machine learning. Dynamiczna reklama umożliwia dodanie do 5 nagłówków, 5 opisu i 5 tekstów na jeden zestaw reklam. Postaram się pokrótce pokazać jak to znaleźć w panelu Facebook Ads.

Jak ustawić dynamiczną reklamę w paneli Facebook Ads?

  1. Zaloguj się do panelu Facebook Ads
  2. Utwórz kampanię
  3. W zestawie reklam zaznacz suwak „dynamiczny materiał reklamowy”
  4. Z poziomu reklamy dodaj wiele wariantów opisów, tekstów i nagłówków
  5. Dodaj materiał graficzny lub video (do 10 kreacji)
dynamiczny materiał reklamowy na Facebooku
dynamiczna reklama na Facebooku

Jak optymalizować dynamiczną reklamę?

Zasadniczo dodając maksymalną ilość zasobów do takiej reklamy, stwarzamy już sporo możliwości dla silnika Facebooka aby dopasować idealną reklamę do potrzeb odbiorców. Warto pobawić się treścią, stylistyką, dodać emoji, zróżnicować kreacje i przede wszystkim – testować różne konfiguracje i sprawdzać co działa w naszym wypadku.

Kilka dobrych praktyk optymalizacji reklamy na Facebooku:

  • wyłącz opcję „optymalizuj materiał reklamowy dla każdej osoby” – ta funkcja, sprawia że reklamy pojawiają się w bardzo dziwnych konfiguracjach, grafiki są skalowane, nakładane na siebie (?) a teksty często zasłaniają główny obraz grafiki. Działa za to, wtedy kiedy mamy czystą grafikę bez tekstów i zależy nam na maksymalnych zasięgach, bez względu na wygląd kreacji
  • wskaż umiejscowienie reklamy – osobiście korzystam zawsze z ręcznego umiejscowienia reklamy, tak aby czuwać nad wyglądem mojej kreacji w każdym miejscu. Tworzę za to kilka zestawów reklam dla odrębnych formatów – to ekstremalna forma tylko wtedy, kiedy branding oraz koszty są najważniejszymi metrykami
  • wykorzystaj maksymalnie przestrzeń – powiedziałabym, że to najważniejszy punkt tego formatu, czyli staraj się wykorzystać maksymalną ilość dopuszczonych zasobów. Na niektórych kontach reklamowych, w filtrach można znaleźć podział „ze względu na materiał dynamiczny” i ocenić skuteczność tekstów a nawet poszczególnych grafik; niestety ta funkcja jest często usuwana na dalszy plan i coraz trudniejsza do odnalezienia w panelu

Podsumowując

Mam nadzieję, że niniejszy wpis pomógł w przynajmniej podstawowym stopniu, zrozumieć działanie i zastosowanie materiału dynamicznego na Facebooku. Nie wyobrażam siebie prostszej metody tworzenia tylu konfiguracji oraz możliwości, jak w tym określonym formacie.

Do największych zalet zaliczamy, oczywiście, dopasowanie do indywidualnego odbiorcy, niezliczoną ilość wariantów reklamy oraz potencjalnie szerszy zasięg. Jako wady, można wskazać przede wszystkim brak większej kontroli nad tym, jak ostatecznie wygląda reklama, czasem wyższe koszty ze względu na więcej potencjalnych wariantów do wyświetlenia a także niezwykle czasochłonne ustawianie kampanii, jeśli chcemy się do niej naprawdę przyłożyć.

Podobał Ci się mój wpis? Będzie mi niezwykle miło jak udostępnisz go na swoim Linkedinie.

Do przeczytania wkrótce!

Udostępnij wpis w social mediach