Nadchodzi czasem ten ważny moment w naszej strategii marketingowej, że mityczny remarketing który działa zawsze, nagle dotyka sufitu swoich możliwości. Przy założeniu że nasza grupa odbiorców już się wysyciła a nasz produkt nie odznacza się tak wysoką retencją, że potrzebujemy go regularnie, pora na sięgnięcie po głębsze działo – lista odbiorców niestandardowych kierowana na osoby wykonujące konkretne działanie w naszej witrynie.
Poznaj zachowanie swoich użytkowników
W celu uniknięcia potencjalnej pomyłki zaznaczę już we wstępie że samo pojęcie „zdarzenie” utożsamiam w pewnej części z tym co w Google Analitycs znajdziemy pod hasłem „cel„.
Dzieje się tak z bardzo prostej przyczyny – to co tagujemy przez Google Tag Managera określamy właśnie zdarzeniem, eventem, triggerem (limit słów niewyczerpany) a jako cel tworzymy później działanie właśnie w Google Analitycs.
Aby poznać swoich odbiorców zapoznaj się z mapą ich zachowań w witrynie, określ które zdarzenia będą potencjalnie najważniejsze dla Ciebie i pozwolą w realizacji zamierzonych celów. Następnie otaguj je w GTM (przycisk „Wyślij”, dodanie do koszyka, pobranie e-booka itp) i oznacz odpowiednio w Google Analitycs.
Lista odbiorców niestandardowych
Następne kroki to już kosmetyczne ułożenie całej struktury, która nie jest wcale aż tak skomplikowana. Wystarczy wejść w zakładkę „Odbiorcy” a następne dodać listę odbiorców i uzupełnić warunki (tak jak na screenie poniżej).Jako cel podaj nazwę swojego eventu utworzonego w GTM.
Następnie zapisz listę i jako miejsce docelowe wybierz swoje konto Google Ads. Na koncie znajdziesz już gotową listę do wykorzystania.
Jak optymalizować listę pod zdarzenia?
Pomysłów na to, jak wykorzystać taką listę jest naprawdę wiele a wszystko to powinno być zgodne z naszym celem reklamowym. Lista może nam posłużyć do wykluczenia odbiorców z naszej kampanii leadowej, optymalizacji odbiorców dodanych jako „Obserwacje” albo zachęcenie naszych obecnych użytkowników (np. zalogowanych) do podjęcia dodatkowej czynności w witrynie.