Odbiorcy niestandardowi w Google Tag Manager

Nadchodzi czasem ten ważny moment w naszej strategii marketingowej, że mityczny remarketing który działa zawsze, nagle dotyka sufitu swoich możliwości. Przy założeniu że nasza grupa odbiorców już się wysyciła a nasz produkt nie odznacza się tak wysoką retencją, że potrzebujemy go regularnie, pora na sięgnięcie po głębsze działo – lista odbiorców niestandardowych kierowana na osoby wykonujące konkretne działanie w naszej witrynie.

Poznaj zachowanie swoich użytkowników

W celu uniknięcia potencjalnej pomyłki zaznaczę już we wstępie że samo pojęcie “zdarzenie” utożsamiam w pewnej części z tym co w Google Analitycs znajdziemy pod hasłem “cel“.
Dzieje się tak z bardzo prostej przyczyny – to co tagujemy przez Google Tag Managera określamy właśnie zdarzeniem, eventem, triggerem (limit słów niewyczerpany) a jako cel tworzymy później działanie właśnie w Google Analitycs.

Aby poznać swoich odbiorców zapoznaj się z mapą ich zachowań w witrynie, określ które zdarzenia będą potencjalnie najważniejsze dla Ciebie i pozwolą w realizacji zamierzonych celów. Następnie otaguj je w GTM (przycisk “Wyślij”, dodanie do koszyka, pobranie e-booka itp) i oznacz odpowiednio w Google Analitycs.

 

Lista odbiorców niestandardowych

Następne kroki to już kosmetyczne ułożenie całej struktury, która nie jest wcale aż tak skomplikowana. Wystarczy wejść w zakładkę “Odbiorcy” a następne dodać listę odbiorców i uzupełnić warunki (tak jak na screenie poniżej).Jako cel podaj nazwę swojego eventu utworzonego w GTM.

Następnie zapisz listę i jako miejsce docelowe wybierz swoje konto Google Ads. Na koncie znajdziesz już gotową listę do wykorzystania.

Lista odbiorców w Google Analitycs

Jak optymalizować listę pod zdarzenia?

Pomysłów na to, jak wykorzystać taką listę jest naprawdę wiele a wszystko to powinno być zgodne z naszym celem reklamowym. Lista może nam posłużyć do wykluczenia odbiorców z naszej kampanii leadowej, optymalizacji odbiorców dodanych jako “Obserwacje” albo zachęcenie naszych obecnych użytkowników (np. zalogowanych) do podjęcia dodatkowej czynności w witrynie.