Temat inny niż większość na blogu a zarazem niezwykle potrzebny i często mocno niedoceniany. Cała komunikacja w internecie, w reklamach online czy sieciach społecznościowych marek powinna zawierać w sobie rzetelną obietnicę. Przede wszystkim taką, która ma pokrycie w tym co oferujemy a zarazem zachęca do zaufania naszej marce. Zapraszam do niniejszego wpisu, w którym wezmę pod lupę szerzej jedną z najważniejszych koncepcji marketingowych – Value Proposition czyli propozycję wartości.
Czym jest Value Proposition?
W ogólnym ujęciu Value Proposition czyli propozycje wartości naszej marki to określenie grupy docelowej i wartości, jakiej tej grupie chcemy dostarczyć. W pierwotnym założeniu ma to mieścić się na jednej kartce papieru gdzie prezentujemy wszystkie najważniejsze aspekty biznesu, którego celem jest skoncentrowanie się na propozycji wartości oraz segmentacja klientów. W przeciwieństwie do strategii i planów, które często można zebrać w pokaźnej ilości materiały, propozycje wartości powinny być esencją tego, co nasz biznes reprezentuje.

Źródło: opracowanie własne
Jak wykorzystać propozycje wartości w marketingu?
Plan projektowania wartości
Grupa docelowa
Na początku musisz dogłębnie zrozumieć swoją grupę docelową. Spróbuj od poznania i przeanalizowania zadań jakie Twój klient wykonuje na co dzień. Skup się na sprawach dotyczących obszaru problemowego, którym zamierzasz się zająć. Mogą to być cele (które klient chce osiągnąć), potrzeby (które się u niego pojawiają) lub po prostu klasyczne codzienne listy zadań do wykonania.
Bóle klienta
Teraz spróbuj znaleźć bóle, które pojawiają się podczas planowania, realizacji, po wykonaniu wspomnianych wyżej zadań. Będą to wszelkiego rodzaju negatywne emocje, ryzyka, nieprzewidziane sytuacje i koszty. Pomyśl o aktualnie wykorzystywanych przez klienta rozwiązaniach i o tym, co uważa za zbyt kosztowne, trudne, irytujące. Na koniec spróbuj wybrać kluczowe, najważniejsze bóle.
Korzyści klienta
Produkt
Łagodzenie bolączek
Tworzenie korzyści
Wdrażanie i ewolucja
Tak jak każdy plan i strategia, również wartości marki często ewoluują wraz z rozwojem. Warto poznać swoje mocne i słabe strony oraz mieć plan tego jak reagować na różne wyzwania ze strony klientów.
Jeśli zainspirowałam Was do działania albo chcecie podzielić się swoimi przemyśleniami, jak zawsze zachęcam do pozostawienia komentarza.
Do przeczytania wkrótce!