Kto uważnie obserwuje nowości i zmiany w Google, ten zapewne widział już Ads Creative Studio, które ma zachęcić do projektowania własnych banerów. Nie jest to jednak pierwsze takie narzędzie, mające na celu jak najdokładniejsze dostosowanie do oczekiwań użytkowników. Więcej o tym w moim artykule, do którego serdecznie zapraszam!

Czy potrzebuję jeszcze grafika?

Tak. Koniec myśli, gdyż jakiekolwiek narzędzia graficzne dostarczane od Google, nigdy nie zastąpią holistycznych umiejętności tworzenia, kreowania i rozumienia identyfikacji całej marki. Mowa nie tylko o samej warstwie graficzne, ale też o tym, co marka ma sobą reprezentować. Zatem przyjrzyjmy się temu, jak Google zinterpretował ten zawód.

Projektowanie banerów v2

Kilka lat temu powstało już narzędzie mające na celu uprościć projektowanie grafik i maksymalnie dostosować je do wymagań Google. Nazywa się Google Web Designer i zupełnie subiektywnie, oceniam to narzędzie jako wysoce skomplikowane i utrudniające komponowanie banerów na większą skalę. Wygląda jednak na to, że Ads Creative Studio ma być wyciągniętą ręką na zgodę i zachęcać do stosowania gotowych szablonów na większą skalę.

Uwaga! Szablony banerów graficznych można wykorzystać tylko w Display&Video 360. Szablony video z kolei tylko w Google Ads.

Nowy rytm projektowania banerów

Wystarczy założyć bezpłatne konto, a następnie połączyć je z kontem DV360 i możemy przystąpić do działania. Ads Creative Studio jest narzędziem, które ma na celu wesprzeć nas w projektowaniu banerów zarówno w sieci reklamowej jak i w formacie video. Do wyboru mamy gotowe wzory bądź możliwość przesłania własnego pliku w formacie html5.

Ads Creative Studio – panel

Kiedy wybierzemy format reklamowy, wyświetla się cała strona gotowych, i co ważne, interaktywnych banerów. Musze przyznać, że przykuwają oko, są niezwykle dynamiczne oraz wpasowujące się w obecne trendy projektowania reklam według Google’owych standardów. Zresztą nie jest to dziwne, skoro taki był zapewne cel tego narzędzia. Postanowiłam sprawdzić, czy bez większych umiejętności graficznych będę w stanie stworzyć ruchomy baner.

Ads Creative Studio
Szablony wzoru

Zastosowanie szablonów Ads Creative Studio

Zasadniczo dopiero wchodząc w dany szablon dowiemy się więcej szczegółów. Ten interaktywny wzór, ktory przyciągnął moją uwagę jest dostosowany do formatów programmatica w Display&Video 360. Można go edytować od razu w Web Designerze, o ile go mamy, ale skorzystać z gotowego wzoru.

Ads Creative Studio

W następnym kroku określamy czy chcemy dostosować swój wzór. Opcja „nie” oznacza że zastosujemy jeden wzór do wszystkich kampanii, w opcji „tak” możemy zróżnicować grafikę i tekst per grupa reklam.

Następny krok to dodanie wszystkich wymaganych elementów, a Google sam stworzy nam 21 kombinacji we wszystkich wariantach. Tak przygotowana kreacja jest gotowa do eksportu na nasze połączone konto. Do przykładowej kreacji wkorzystałam zdjęcie na bezpłatnej licencji z Pixabay.

Ads Creative Studio

Gdzie mogę wykorzystać te banery?

Dobra wiadomość jest taka, że możemy tworzyć banery i video. Zła z kolei, że tylko video możemy zastosować bezpośrednio w Google Ads. Wszystkie szablony z sieci reklamowej mają zastosowanie tylko w DV360. Jest to jednak niesamowicie inspirujące źródło pomysłów i koncepcji na interaktywne banery.

Podsumowanie

Ads Creative Studio to naprawdę interesujące narzędzie, które może być dobrym wsparciem naszych działań w zakresie display oraz video. Oczywiście, na obecną chwilę, nie jest szyte na miarę potrzeb innych systemów reklamowych, jednak jest tu spory potencjał na wykorzystanie we wszystkich typach reklam Google Ads.

Podobał Ci się mój artykuł? Będzie mi miło jak zostawisz swój komenatrz albo udostępnisz wpis na swoim Linkedinie. Do przeczytania wkrótce!