Raportowanie wyników płatnych działań może być żmudne i pracochłonne, jeśli odpowiednio nie zadbamy o przejrzyste i czytelne formaty. Mnogość wskaźników i metryk może sprawiać że nasze raporty staną się nieczytelne i skomplikowane, a odnalezienie kluczowych danych będzie mocno utrudnione. O ile w przypadku bliźniaczego systemu Google Ads jest to mniej problematyczne ze względu na kompatybilne narzędzie Google Data Studio, o tyle w przypadku Facebooka to trudniejsza ścieżka. W tym wpisie przybliżam tajniki i dobre praktyki tworzenia raportów niestandardowych w reklamach Facebook Ads. Zapraszam do lektury!

Jak przygotować raport Facebook Ads?

Najprostszą drogą jest oczywiście korzystanie z danych dostępnych bezpośrednio w Menadżerze Reklam. Dobrą praktyką, którą gorącą rekomenduję, jest wyciągnięcie tylko tych kolumn, które są istotne z punktu widzenia naszego biznesu. Polecam przyjrzeć się także uniwersalnym wskaźnikom jak: wyświetlenia, kliknięcia, zasięg, CPC, CTR, wydana kwota.
Jeżeli zależy nam na aspekcie wizualnym, warto zaprzyjaźnić się z raportami niestandardowymi. Otwierają przed nami wizualną ścieżkę raportowania, przejrzystszą formę wyboru metryk a także rodzaju wykresu.
raport niestandardowy Facebook Ads

Co powinno się znaleźć w raporcie niestandardowym Facebook Ads?

Na poniższych screenach znajdują się metryki i podziały, na bazie których możemy stworzyć nasze raporty. Są szczególnie przydatne wtedy, kiedy doskonale wiemy jakich danych poszukujemy, jeżeli nie to zachęcam od rozpoczęcia z poniższymi pomysłami: 

  • raport wydanej kwoty w danym miesiącu kalendarzowym wszystkich kampanii
  • zestawienie kliknięć i wyświetleń miesiąc do miesiąca
  • podsumowanie skuteczności materiału dynamicznego pod względem CTR oraz wyświetleń
  • raport demograficzny naszych kampanii z podziałem na miasta
  • zestawienie kliknięć w reklamę, kliknięć w link oraz video

raport niestandardowy Facebook Ads
raport niestandardowy Facebook Ads

Jak wykorzystać raport niestandardowy Facebook Ads?

Raportowanie z Facebooka zdecydowanie uprości naszą codzienną pracę związaną z monitorowaniem skuteczności reklam. Warto poświęcić więcej czasu na spersonalizowaniu raportu, który posłuży w celu sprawniejszej optymalizacji. Stanowi to doskonałe uzupełnienie wyników przedstawanych w Google Data Studio. Płatną alternatywą dla raportów z Facebooka jest wtyczka Supermetrics, która umożliwia integrację z Google Sheets czy import do Data Studio.