Kampania Performance Max powstała w grudniu 2021 jako odpowiedź na dynamiczne zmiany w ekosystemie Google – prywatność, cross-device oraz zwiększone zainteresowanie zakupami w internecie. Był to zdecydowanie odważny ruch, biorąc pod uwagę, jak niewiele ma do zaoferowania taka kampania, aby zachęcić specjalistę PPC do jej wypróbowania. Ale zacznijmy od samego początku, czyli zapraszam na obszerny wpis, będący analizą kampanii Performance Max!

Wprowadzenie nowego typu kampanii

Zobacz oficjalne video od Google dot. Performance Max

Ten typ kampanii został stworzony w celu jeszcze efektywniejszego wykorzystania systemu Google Ads. W oficjalnych materiałach znajdziemy sporo informacji o tym, że największą zaletą Performance Max ma być oparcie na ROI i zwrot w kierunku marketingu efektywnościowego. Czy jest tak rzeczywiście?

Cele reklamowe kampanii

Tworząc nową kampanię, najlepiej wybrać opcję bez celu. Dzięki temu dostępne będą wszystkie typy kampanii. Od grudnia 2021 pojawiła się dodatkowa opcja do wyboru:

Cele które pomoże osiągnąć ten typ kampanii:

  • zwiększanie trafficu na naszej stronie
  • optymalizacja pod wartość konwersji
  • różnorodne typy zasobów

To co dodatkowo wyróżnia Performance Max to zdecydowanie zasoby. Rozumiemy pod tym teksty, grafiki, video jak i plik produktowy, który możemy podłączyć do kampanii. Dodatkowo, kampania skupia się głównie na konwersjach.

Co więcej – nie mamy tutaj wpływu na miejsce wyświetlania reklamy. Może być to Gmail, YouTube, Discovery, sieć reklamowa bądź wyszukiwarka. Dlatego najlepiej przetestować maksymalną ilość zasobów i ocenić, czy spełnia ona nasze założone cele.

Wady i zalety Performance Max

Wady Performance Max:

  • brak możliwości ręcznego wykluczania słów kluczowych
  • brak kontroli nad tym jak wyświetlane są kreacje
  • skoncentrowane tylko na konwersji
  • potrzebują historii konwersji na koncie
  • czerpią naukę ze wszystkich typów kampanii

Zalety Performance Max:

  • większa możliwość różnorodnych konfiguracji kreacji
  • miejsca docelowe których mogliśmy nie odkryć wcześniej a są skuteczne
  • zorientowanie na ROAS
  • zastępstwo standardowych kampanii produktowych (brak altrenatyw)

Podsumowanie

W niniejszym wpisie uchyliłam rąbka tajemnicy co do podstaw kampanii Performance Max. Mam nadzieję, że pomoże ona spełnić Wasze założone cele dla Google Ads – podkreślę, że decyzje każdy powinien podjąć w tym zakresie samodzielnie i z uwzględnieniem ryzyka wysokich kosztów, jak to przy automatyzacji bywa. Niewątpliwą zaletą jest szeroko pojęty machine learning oraz czerpanie nauki z całego konta, co pozwoli optymalizować nasze kampanie.

Jeśli podobał Ci się mój wpis, udostępnij go na swoim Linkedinie.

Do przeczytania wkrótce!