Planer słów kluczowych to niezbędnik w rękach każdego marketera pracującego z treściami w internecie. Pomoże oszacować potencjał wyszukiwania, podpowie w którą stronę zmierzać z własnymi myślami a do tego wyceni słowa kluczowe, które mają wartość dla naszego biznesu. Zapraszam do wpisu poświęconemu tej tematyce.
Czym jest planer słów kluczowych?
Planer słów kluczowych Google Ads to bezpłatne i banalnie proste narzędzie od Google, które umożliwia nam sprawdzenie potencjału słów kluczowych w wyszukiwarce. Dla przykładu, chcemy sprawdzić ilu użytkowników wyszukuje hasło „kurs Google Ads online” w całej Polsce. Aby to zrobić wystarczy posiadać konto Google Ads, nawet jeśli aktywnie na nim nie działamy. Dopóki nie podepniemy karty płatniczej oraz nie uruchomimy kampanii, nie ponosimy żadnych opłat.
Jak zacząć korzystać z tego narzędzia?
- Zaloguj się na konto Google Ads.
- Przejdź do zakładki Narzędzia i ustawienia.
- W sekcji Planowanie wybierz Planer słów kluczowych.
Kiedy uda się już dostać do tego narzędzia, zaczyna się prawdziwa zabawa z poszukiwaniem inspiracji i potencjału wyszukiwanych haseł. Nie rozwiąże to za nasz wszystkich aspektów planowania kampanii czy dobrego tekstu, ale podpowie jakich słów używać, aby trafić w potrzeby użytkowników.
Do wyboru pojawiają się dwie opcje: poznaj słowa kluczowe oraz poznaj liczbę wyszukiwań. Pierwsza opcja jest zorientowana na sugerowanie słów podobnych do tego, co poszukujemy. Jeśli wpiszemy frazę „kwiaciarnia Warszawa” jest wielce prawdopodobne że Google zasugeruje to hasło także w innych miastach. W drugim przypadku Google skupi się na pokazaniu liczby wyszukiwanych haseł w skali miesiąca.
Jak sprawdzić liczbę wyszukiwanych haseł?
Kiedy dotrzemy do planeta w Google Ads, warto mieć przygotowaną wstępną listę haseł. Powinny być one powiązane z naszym biznesem czy stroną a także bazować na celu, który chcemy osiągnąć. Czasem szukanie zbyt szeroko, może narazić nas na zbyt duże wydatki. Prowadząc sklep z modą ciążową, dobrze jest dodawać słowo „ciążowa” reklamując np. sukienki. Samo szeroko targetowanie słowo, może trafić do nieodpowiedniej grupy odbiorców.
Poniżej przykład dla fraz: Google Ads oraz kurs Google Ads.
Jakich informacji dostarczy nam takie planowanie?
- liczbę wyszukiwań w ostatnim miesiącu oraz 3 miesiącach
- procentowa zmiana rok do roku
- udział w wyświetleniach
- stawka za dół i górę strony
- trendy w sezonowości
Wykorzystanie planeta słów kluczowych Google Ads może zainspirować i rzucić pomysł, który będzie adekwatny do naszego biznesu. Najważniejsze to wiedzieć w którym kierunku chcemy iść i szukać słów bliskoznacznych oraz synonimów, zwłaszcza w przypadku tworzenia treści online.