Zarządzanie reklamami na koncie Google Ads może stanowić przyjemność, jak i przekleństwo, kiedy nasze konto zaczyna się systematycznie rozrastać. Wujek Google podał jednak wszystkim marketerom pomocną dłoń w postaci niezastąpionego narzędzia w efektywnej pracy w performance marketingu.

Zapraszam do krótkiego przewodnika po funkcjonalnościach Google Ads Edytora! Na samym końcu link do pobrania narzędzia z oficjalnych materiałów z supportu.

Tysiąc reklam do edycji w kilka minut

Nagłówek miał na celu przyciągnąć oko, ale nie mija się on znacząco z prawdą. Dzięki Edytorowi możemy w łatwy sposób edytować reklamy, rozszerzenia, podmienić adresy URL albo wprowadzić nowe teksty.

Najważniejsze informacje o narzędziu:

  • bezpłatna aplikacja dedykowana do pracy z Google Ads
  • umożliwia pobranie zarządzanych kont w jedno miejsce
  • zbiorcza edycja i optymalizacja
  • łatwy eksport i import plików

Funkcje Google Ads w Edytorze

Znajdziemy funkcje, które przypominają te, dobrze znane z konta Google Ads. Różni się jednak sposób ich publikowania – Edytor to taki wielki notatnik, w którym zapisujemy sobie różne plany i rzeczy na brudno. Dopóki nie klikniemy „Publikuj”, możemy dowolnie usuwać, zmieniać, edytować i modyfikować reklamy i inne elementy na koncie.

Edytor obsługuje następujące elementy z panelu:

  1. Reklamy – rozszerzone, elastyczne, graficzne, zakupowe, displayowe, połączenia.
  2. Zarządzanie kampanią – harmonogram wyświetlania reklam, eksperymenty.
  3. Ustawienia stawek – portfolio, ręczne (CPC, eCPC), inteligentne.
  4. Kierowanie reklam – demograficzne, tematy, odbiorcy, urządzenia, miejsca docelowe, wykluczenia.
  5. Rozszerzenia – podstron, objaśnień, telefoniczne, lokalizacji, promocji, połączeń, graficzne.

Pobieranie i instalowanie Edytora Google Ads

Pobierz Edytora Google Ads z oficjalnych materiałów Google, zgodnie z systemem swojego komputera. Optymalnie jest wybrać najnowsze wydanie, aby mieć dostęp do wszystkich nowości dostępnych na koncie.

Kiedy program zostanie zainstalowany na komputerze, otwórz go, zaloguj się do konta Google i pobierz swoje konta Google Ads. Może to chwilę potrwać.

Następnie powinien pojawić się taki widok konta:

Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/30535?hl=pl

Powyższa grafika pochodzi z podlinkowanych pod obrazkiem materiałów Google i stanowi materiał poglądowy. Odbija on jednak, mniej więcej, to jak wygląda Edytor po załadowaniu.

Na samej górze znajdziemy informacje o numerze konta, po prawej informacje o wyświetlanej kampanii, na środku kampania/reklama a po lewej strukturę konta. Tak jednym zdaniem można to opisać, jednak z każdym kolejnym rozwinięciem zakładki, pojawią się nowe widok – np. kampania [S] Brand, może zawierać dwie grupy reklam: „buty damskie”, „buty męskie”. W zależności od kampanii, będziemy widzieli podgląd takich reklam.

Przydatne skróty w pracy z Edytorem

Jest kilka niezwykle przydatnych skrótow klawiszowych, które usprawniają pracę w Edytorze. Dla ułatwienia będę podawała uniwersalne skróty dla Windowsa/Maca.

Pobieranie i publikowanie zmian:
  • Ctrl+T pobierz zmiany na koncie (za każdym razem jak zaczynamy pracę!)
  • Ctrl+P publikuj zmiany (po skończonej edycji na koncie)
  • Ctrl+F szukaj
  • Ctrl+A zaznacz wszystko (polecam do wszystkich kampanii)
  • Ctrl+Z cofnij
  • Ctrl+Shift+Z ponów

Podsumowując

Powyższy poradnik był ogólnym wprowadzeniem do tematu Google Ads Edytora. Mam nadzieję, że wskazałam jak pobrać program, jak dodać swoje konto oraz kilka niezbędnych porad co do usprawnienia pracy. Biegłości w tym narzędziu można tak naprawdę nabrać tylko w jeden sposób – trzeba z niego korzystać! Zachęcam do tego bardzo gorąco, bo to niesamowity sposób usprawnienia pracy.

Spodobał Ci się mój artykuł? Wrzuć go na swojego Linkedina i koniecznie daj mi o tym znać. Do przeczytania wkrótce!

Udostępnij wpis w social mediach