Każdy marketer lub sprzedawca działający w branży e-commerce prędzej czy później, zacznie się zastanawiać jak zwiększyć swoją sprzedaż. Kieruję swój wpis (jak i większość bloga) do osób zajmujących się już wcześniej kampaniami Google Ada, ale zachęcam do przeczytania wpisu w którym opiszę jak działa Merchant Center i jak go skonfigurować. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć – ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Zaczynamy!

Google Merchant Center – co to i gdzie to wykorzystać

Google Merchant Center (GMC) służy do reklamowania produktów fizycznych w przeglądarce Google oraz sieciach partnerskich. W skrócie – tworzymy plik z listą produktów w naszych sklepie e-commerce (feed produktowy), a następnie za pośrednictwem GMC przesyłamy do Google Ads. Tak, dokładnie, tam – nie jest to błąd.

Reklamy produktowe tworzymy w koncie Google Ads i to właśnie tam konfigurujemy swoją reklamę, wyznaczamy budżet oraz określamy gdzie i komu ma się wyświetlać nasza reklama. Natomiast w GMC dzieje się cała „magia” czyli zarządzamy nazwami produktów, opisami, dostępnością, ceną, dodajemy informacje o promocji czy nowościach.

Nie jest to szczególnie proste ale też z biegiem czasu, staje się coraz bardziej logiczne oraz dostosowane do naszego biznesu, o ile robimy to w prawidłowy sposób. Słowo klucz w płatnych kampaniach to „prawidłowy” – co dla mnie oznacza reklamę zarabiającą na swoje własne działanie. Czyli wydaję 1000 zł na reklamę i zarabiam co najmniej 1000 zł (podkreślam – co najmniej, bo wychodzimy na zero).

bezpłatne wyświetlanie produktów Google Merchant Center

Jak skonfigurować konto?

W kilku prostych krokach wypełnij dane swojej strony, podaj adres strony oraz wypełnij wszystkie pola.

konfiguracja konta Google Merchant Center

Rejestrowanie się po raz pierwszy w Google Merchant Center

Wystarczy wejść na stronę główną Google Merchant Center oraz utworzyć nowe konto, o ile jeszcze takiego nie mamy.

Google Merchant Center

Podsumowując

W tym początkowym wpisie o GMC przedstawiłam pierwsze kroki z GMC oraz etap konfiguracji. Jeśli podoba Ci się mój wpis, będę wdzięczna za udostępnienie go w swojej sieci Linkedin.

Zobacz także mój wpis o typach kampanii Google Ads!

Udostępnij wpis w social mediach