Każdy marketer lub sprzedawca działający w branży e-commerce prędzej czy później, zacznie się zastanawiać jak zwiększyć swoją sprzedaż. Kieruję swój wpis (jak i większość bloga) do osób zajmujących się już wcześniej kampaniami Google Ads, ale zachęcam do przeczytania wpisu w którym opiszę jak działa Merchant Center i jak go skonfigurować. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć – ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Zaczynamy!

Google Merchant Center – co to i gdzie to wykorzystać

Google Merchant Center (GMC) służy do reklamowania produktów fizycznych w przeglądarce Google oraz sieciach partnerskich. W skrócie – tworzymy plik z listą produktów w naszych sklepie e-commerce (feed produktowy), a następnie za pośrednictwem GMC przesyłamy do Google Ads. Tak, dokładnie, tam – nie jest to błąd.

Reklamy produktowe tworzymy w koncie Google Ads i to właśnie tam konfigurujemy swoją reklamę, wyznaczamy budżet oraz określamy gdzie i komu ma się wyświetlać nasza reklama. Natomiast w GMC dzieje się cała „magia” czyli zarządzamy nazwami produktów, opisami, dostępnością, ceną, dodajemy informacje o promocji czy nowościach.

Nie jest to szczególnie proste ale też z biegiem czasu, staje się coraz bardziej logiczne oraz dostosowane do naszego biznesu, o ile robimy to w prawidłowy sposób. Słowo klucz w płatnych kampaniach to „prawidłowy” – co dla mnie oznacza reklamę zarabiającą na swoje własne działanie. Czyli wydaję 1000 zł na reklamę i zarabiam co najmniej 1000 zł (podkreślam – co najmniej, bo wychodzimy na zero).

bezpłatne wyświetlanie produktów Google Merchant Center

Wtyczki do automatycznego tworzenia feedu

Jeśli zastanawiasz się nad utworzeniem konta Google Merchant Centre, jest 99% szans, że obsługujesz sklep e-commerce. Dobra wiadomość! Zdecydowana większość platform sklepowych opartych o model SaaS ma gotowe wtyczki i integracje z Google Shopping. Oznacza to, że w kilku kliknięciach jest możliwość stworzenia pliku produktowego, w oparciu o który, możesz tworzyć reklamy produktowe.

Najpopularniejsze wtyczki i integracje do systemów sklepowych:

W kilku prostych krokach wypełnij dane swojej strony, podaj adres strony oraz wypełnij wszystkie pola.

Jak skonfigurować konto?

konfiguracja konta Google Merchant Center

Rejestrowanie się po raz pierwszy w Google Merchant Center

Wystarczy wejść na stronę główną Google Merchant Center oraz utworzyć nowe konto, o ile jeszcze takiego nie mamy.

Google Merchant Center

Zrozum swój e-commerce

Google Merchant Centre to nie tylko potężne narzędzie, pod kątem ekspozycji naszych produktów, ale także miejsce idealne do zrozumienia trendów zakupowych Twoich klientów. Regularna analiza diagnostyki produktów oraz pliku produktowego, pomoże odpowiednio wcześniej zareagować w niepokojących sytuacjach takich jak kupowanie niedostępnych produktów, a tym samym sztuczne nabijanie transakcji czy może zapobiec zawieszeniu konta. Powstało także mnóstwo CSS, które mają wspierać rozwiązania Google Shopping np. Sembot. Jest

Podsumowując

Prowadzenie działań e-commerce wymaga rozumienia naszych klientów na każdym etapie zakupowym. To co ważne, to marka powinna towarzyszyć klientowi dokładnie w tych kanałach, z których korzystają użytkownicy. Google Shopping jest świetnym narzędziem do szerszego pokazania naszych produktów, poinformowania o cenie, promocji lub dostępnych wariantach.

Ze względu na ogromne turbulencje w systemie Google Ads, od pewnego czasu Inteligentne kampanie produktowe zostały zastąpione kampanią Performance Max, zachęcam do lektury mojego artykułu.

Podobał Ci się mój wpis? Zostaw swój komenatrz pod postem lub udostępnij post na swoim Linkedinie. Nie zapomnij oznaczyć mnie w poście, abym mogła odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania lub po prostu podyskutować o tym inspirującym temacie.

Do przeczytania wkrótce!